close

"Fire Meet Gasoline" - Sia

 

很喜歡這首歌,一種歇斯底里、近似病態的渴望,好像聽完自己也能好好發洩一場。

這歌不是新歌,我也不是唯一一個翻譯者,只是興趣而已。

很久沒翻譯歌詞了,希望沒翻的太糟!

===========================================================

It's dangerous to fall in love
陷入危險的愛情裡

But I want to burn with you tonight
但我想與你此刻一起燃燒

Hurt me
就弄痛我吧!

There's two of us
這裡只有我們兩人

we're certain with desire
毫無疑問的渴望

The pleasure's pain and fire
痛與火的歡愉

Burn me
就燒傷我吧!

 

So come on
來吧!

I'll take you on, take you on
我會帶著你

I ache for love, ache for us
我強烈渴望地要著我們的愛

Why don't you come
你跟著我吧!

Don't you come a little closer
就靠近點跟著我吧!

 

So come on now
就是現在

Strike the match, strike the match now
劃上火柴

We're a perfect match, perfect somehow
我們是最完美的一對,不是嗎?

We were meant for one another
我們是為彼此而生的,不是嗎?

Come a little closer
再靠近一點吧!

 

Flame you came to me
用炙熱的火包圍我吧!

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I'm burning alive
我就能浴火重生

I can barely breathe
我幾乎不能呼吸

When you're here loving me
當你猛烈地愛著我時

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I got all I need
我擁有全部我想要的

When you came after me
當你陪著我時

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I'm burning alive
我就能浴火重生

 

And we will fly
我們將飛翔

Like smoke darkening the skies
像濃煙竄升、遮蔽天際

I'm Eve, I wanna try
我就像夏娃、我願意嘗試

Take a bite
咬下禁果

 

So come on now
就是現在

Strike the match, strike the match now
劃上火柴

We're a perfect match, perfect somehow
我們是最完美的一對,不是嗎?

We were meant for one another
我們是為彼此而生的,不是嗎?

Come a little closer
再靠近一點吧!

 

Flame you came to me
用炙熱的火包圍我吧!

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I'm burning alive
我就能浴火重生

I can barely breathe
我幾乎不能呼吸

When you're here loving me
當你猛烈地愛著我時

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I got all I need
我擁有全部我想要的

When you came after me
當你陪著我時

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I'm burning alive
我就能浴火重生

 

But it's a bad debt
但這場爛帳

Certain death
註定走向盡頭

But I want what I want
但我要的

And I gotta get it
我一定要得到

When the fire dies
當火滅盡

Darkened skies
黑暗的天際

Hot ash, dead match
灼熱的灰燼、燃盡的火柴

Only smoke is left
只殘存煙霧

It's a bad debt
這是場爛帳

Certain death
註定走向盡頭

But I want what I want
但我要的

And I got to get it
我一定要得到

When the fire dies
當火滅盡

Dark in the skies
漫天黑暗

Hot as a match
仍炙熱如柴

Only smoke is left
卻一切如煙

 

Flame you came to me
燃起火包圍我吧!

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I'm burning alive
我就能浴火重生

I can barely breathe
我幾乎不能呼吸

When you're here loving me
當你猛烈地愛著我時

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I got all I need
我擁有全部我想要的

When you came after me
當你陪著我時

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

I'm burning alive
我就能浴火重生

And I can barely breathe
我幾乎不能呼吸

When you're here loving me
當你猛烈地愛著我時

Fire meet gasoline
猶如烈火點燃汽油

Burn with me tonight
今晚與我一同燃燒吧!

 

Burn with me tonight
今晚與我一同燃燒吧!

Burn with me tonight
今晚與我一同燃燒吧!

Burn with me tonight
今晚與我一同燃燒吧!

 

Eh eh

 

arrow
arrow

    海水系天后 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()